setiap orang akan ada zaman kanak-kanak masing2,
aku pun camtu gak,
setiap orang ingin kembali ke zaman tu,
tapi tidak bagi aku.

bukannya aku tidak ada pengalaman manis untuk aku kongsi,
cuma kenangan pahit melampau2 masa zaman kecil aku,
tapi benda tu yang wat aku semakin tabah melalui hidup2 aku.

masa kecik2,
aku bukanlah anak kesayangan family,
masa besar pn sama jugak,
tapi aku tak kisah la,
jadi anak kesayangan banyak tanggungjawabnya,
kena dpt keputusan baik la,
kena jadi anak yang baik la,
tapi tu bukan bermakna aku ni anak yang jahat,
cuma banyak melawan cakap dari mengikut kata.

masa kecik dulu,
aku selalu dibuli di sekolah (susah tul jadi orang baik ni),
so bila time rehat kat sekolah,
aku lepak sorang2 je la.

tapi...
dalam masa tu aku berkenalan dengan seseorang yang aku panggil "sahabat",
orangnya lemah-lembut, baik budi bahasanya,
Umi Sarah namanya~♥

tapi bila kita berkawan rapat dengan seseorang,
akan ada orang yang cuba merosakkan hubungan orang lain...
Umi ni kawan baik ngan seseorang (aku dah lupa la nama dia),
di pendekkan citer,
aku dah tak dapat menyambung persahabatan kami.
aku dah pindah sekolah ke Perak.
kat Perak pun ada kes cam kes Umi gak,
cuma malas aku nak kongsikan hari ni.

aku cuma nak bagitau kat sini,
walaupun zaman kecik2 aku dulu amat-amat tidak menyeronokkan,
tapi sekurang2nya aku bertemu dengan ramai penyelamat dalam hidup aku,
dan salah seorangnya Umi Sarah..
..and thanx to her,
sekurang2nya aku ada kenangan manis kat sekolah dulu~♥

0 comments:

Post a Comment

ѦƲƧƖƆ Ƥ˩ΔƳЄЯ