Onigiri...? Not bad la..


semalam aku gi Seremban sebab ade hal skit..
Pas hal tu dah selesai, aku menyinggah Jusco kat sana..
Lapaaarrr~ tu je yang aku fikir masa aku dah sampai sana..

MasyaALLAH, ramainya orang masa tu..
Hari minggu laa katakan..


Aku cuma sempat makan roti dan ABC jerk..
pastu dahaga, aku beli la air pepsi..
Alhamdulillah~ lega..
Tapi...
Aku lapar nasi dan makanan berat masa tu..
Mana taknya, tak sempat makan tengahari la..
Masa tu dah kul 4 lebih..

Pastu aku menyinggah beli ssushi dan onigiri..
Sebelum bertolak balik,
Aku sempat menjamah satu salmon sushi...
Hmm.. boleh tahan la sedapnya.

Onigiri dan sushi-sushi lain aku simpan untuk makan malam kang..
Actually ni pertama kali aku makan onigiri (Japanese Rice Ball)..
Hmm.. rasanya takde la teruk sangat..
Kiranya, perut dan mulut aku ni leh dak terima..

Nak makan benda2 Jepun ni kena start slow2..
Masa aku baru masuk belajar kat kolej (sem 1)..
Aku ada try makan sushi..
Terus muntah la beb..
Mentah tu satu hal..
Rasa pelik tu plak satu hal..
Tapi alhamdulillah, sekarang aku leh makan sushi yang aku pernah muntah dulu..

Zaman sekarang ni macam-macam makanan ada kat Malaysia..
Tak salah kalau mencuba rasa (asalkan HALAL)~
Pengalaman aku pertama kali makan onigiri aku takkan lupa la..
Oishii~ >.<>

0 comments:

Post a Comment

ѦƲƧƖƆ Ƥ˩ΔƳЄЯ